Reklamy na budynkach. Co warto o nich wiedzieć?
Reklama wielkoformatowa nie jest już niczym nowym. Większość z nas widziała ogromne billboardy zawieszone na wieżowcach podczas ostatniego pobytu w dużym mieście. Reklamodawcy chętnie korzystają z tej formy promocji. Reklama jest zauważalna dla każdego, właściwie nie da się jej przeoczyć. Co warto o niej wiedzieć?
Rodzaje reklamy
Reklama wielkoformatowa to w zasadzie bardzo ogólna nazwa. Może ona bowiem przybrać wiele różnych form. Najczęstszym skojarzeniem są banery reklamowe, przypominające po prostu wielkie plakaty. Montuje się je przy pomocy specjalnych systemów, dzięki którym nie marszczą się i wyglądają po prostu ładnie. Inną formą są reklamy wielkoformatowe z siatki mesh. Nieraz zasłaniają one całe budynki. Czym różnią się od banerów? Są odporniejsze na działanie wiatru i przepuszczają światło. To sprawia, że osobom przebywającym w budynku reklama nie powinna specjalnie przeszkadzać. Dla reklamodawcy minusem jest to, że grafika jest mniej nasycona niż na banerze. Innym znanym typem reklamy są neony, czyli szklane, świecące rurki, umieszczane na budynkach. Czasami zastępowane są przez litery przestrzenne, które można mocować bezpośrednio do ściany lub z pewnym dystansem od niej, aby uzyskać wyraźniejszy efekt 3D. Litery często są podświetlane. Kolejną formą reklamy wielkoformatowej są kasetony reklamowe, w których reklama podświetlana jest światłem LED. Kasetony wykonuje się dibondu, plexi, aluminium lub innych materiałów.
Montaż reklamy
Do zamontowania tego typu reklamy lub oświetlenia reklam na wysokości reklamodawca musi zatrudnić wyspecjalizowaną ekipę zajmująca się alpinizmem przemysłowym. Fachowcy posiadają odpowiedni sprzęt i umiejętności, by zrobić to solidnie i bezpiecznie. Doświadczona ekipa wykona zadanie tak, aby nie ucierpiała elewacja budynku, a reklama nie zagrażała osobom przebywającym w okolicy budynku nawet podczas silnych wiatrów czy gradu. Alpiniści przemysłowi przechodzą specjalne szkolenia wysokościowe, nieustannie udoskonalają techniki alpinistyczne, przechodzą badania potwierdzające dobry stan zdrowia, a do tego dysponują profesjonalnym i solidnym sprzętem. Ryzyko wypadku podczas montażu reklamy jest więc ograniczone do absolutnego minimum.
Powrót